Friday, 22 March 2013

                                   JODOH DAN TAKDIR
                                             jodoh dan takdir semua di tangan tuhan
semua sudah tersusun rapi sejak di luh mahfuz
tinggal tunggu masa yang tepat untuk di bentangkan
sama ada baik atau buruk

manusia tidak dapat meneka siapa jodohnya
kita hanya menuggu dan terus berdoa
semoga yang terbaik bersama kita
walaupun penantian itu pahit

sakit yang di rasa memang tidak terkata
hanya tuhan yang tahu isi hati hamba-Nya
parut belum sembuh kini terhiris kembali
hanya mampu berdoa dan terus berdoa

ALLAH sedang menguji hamba-Nya
Melalui beberapa cara
Dia ingin melihat hamba-Nya merintih
Hamba yang mengharap keredhaan-Nya





**bertemu jodoh dengan orang yang kamu cintai mungkin satu kebetulan, tapi mencintai siapa jodohmu adalah satu kewajipan...





               cinta monyet   

Assalamualaikum..harap sihat sume la yee..actually,i'm new blogger..baru nak belajar IT..al maklum aje lah,bute IT..heheheh..
aq nak jugak korang guide aq ea..slow2 pun xpe..actually aq ade nak share ckit la..memang benar jodoh tu rahsia ALLAH, mungkin juga ALLAH sayang kan aq sebab Dia telah pertemukan aq dengan seorang insan yang boleh bimbing aq..Allhamdulillah..kehendak ALLAH xde sape boleh lawan..siapa si dia??perlu ke aq mention name dia??biarlah hanya ALLAH yang tahu..first time aq kenal dia time ade kem muslima dan muslimah sejati kat agro resort,setiu,Terengganu..mase tu aq form 3..sekarang aq dah 20 thun..kejap je mase berlalu..hehhe..:)..time tu kan,sweet sangat,kiteorg main2 tulis kat paper..hahhaha..mybe mase tu budak lagi..tapi aq tak aspect yang crita kami ni ad penghujungnye..kiteorg lost contact akhir form 4..kate2 terakhir yang dia gtaw,"kalau ad jodoh kite akan dipertemukan oleh Tuhan yang satu,ALLAH"..,mase tu aq sedih la kn..sebab dia nk tnggalkan aq..tapi dengan kate2 dia tu,aq jadi semangat nak belajar,sebab dia pun budak pandai..aq tahu suatu hari nanti,ALLAH akan pertemukan kami..Insyaallah..:)..so,crite nye di cini,aq langsung tak tahu kat mane dia sekrang,.rndu??aq rase korang pun tahu n pernah alami jugak kan..heheh..Demi Tuhan yang satu,aq xleh lupekan dia sampai sekarang..ok la,,aq rase sampai cini dlu la aq share kat korang..klau aq brcerita,esok pun tak habis ni..hehehhe..maklumlah,mak jemah turun bandar..hahhah..




 pape pun,solat jangan lupe..bercinta2 jugak..ALLAH tetap yang satu..bye2 kakak2,abg2..:).. Assalamualaikum..:)